Lúgosítás idős korban használjuk az izmokat, azok ettől nem sorvadnak

Lúgosítás idős korban használjuk az izmokat, azok ettől nem sorvadnak

Az idősebb emberek körében gyakran előforduló izomvesztés nem csupán esztétikai kérdés, hiszen jelentősen növeli az esések és az abból származó csonttörések előfordulását. Általánosságban elmondható, hogy az életkor előre haladtával csökken a test izomtömeg aránya, amin a rendszeres testmozgás sokat segíthet.

Kutatások szerint a felnőttek izom leépülése már 30 éves kortól elkezdődhet, egy átlagos ember 30 éves korától kb. 0,4kg súlyt szed fel és 0,2kg izmot veszít évente. Ez 30 év alatt (60 éves korig) összesen 12kg súlygyarapodás és 6kg izom veszteség.

Ahhoz, hogy izomtömegünket gyarapítani tudjuk vagy legalább képesek legyünk szinten tartani, a testmozgás mellett megfelelő étrendre is szükségünk van.

Az IOF (International Osteoporosis Foundation) tanulmánya szerint ehhez az alábbi tényezők szükségesek:

– kerüljük a savasító ételeket és fogyasszunk minél több lúgosító zöldséget és gyümölcsöt
– megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjebevitel: az izmaink számára szükséges fehérjét próbáljuk minél inkább növényi forrásból biztosítani
– D-vitamin: a D-vitaminnak fontos szerepe van a csontok és izmok megfelelő működésében
– B12 vitamin és folsav: úgy tűnik, hogy a B12-vitaminnak és folsavnak is fontos szerepe van az izmok ideális működésében

Lám, a mozgás és néhány nem túl bonyolult szabály betartása révén megelőzhetjük az izomtömeg veszteséget. Ne feledjük, az izmok nem csak mozgásunk motorjai, nem csak esztétikai tényezők, hanem az egyetlen metabolikus szervünk is.

Ha használjuk az izmokat, azok ettől nem sorvadnak, hanem éppen ellenkezőleg, erősödnek. A gépek a használat közben kopnak, az izmok viszont növekednek és erősödnek. Ez az élet egyik nagy trükkje, amire semmiféle gép nem képes. Az izmok képesek elégetni a felesleges cukrokat, zsírokat, ezáltal anyagcsere egyensúlyi állapotot eredményez, ami a kulcsa a cukorbetegség megelőzésének.
Leginkább lúgosító ételek: zöldborsó, banán (zölden), gyermekláncfű, mazsola, füge, mángold

Erősen lúgosító ételek: mandula, avokádó, sárga banán, bab, cékla, szeder, répa, hagyma, tőzegáfonya, szőlő, kel, barack, datolya, gránátalma, szilva, málna, spenót

Lúgosító zöldségek, gyümölcsök, gabonák és tejtermékek
Lúgosító olajok: hidegen sajtolt, mandula, avokádó, kókusz, repce, gyapotmag, lenmag, olíva, szója, dió

Lúgosító ételek: alma, sárgabarack, articsóka, bambuszrügy, babcsíra, áfonya, brokkoli, kelbimbó, káposzta, karfiol, zeller, cseresznye, gesztenye, kókusztej, kukorica, uborka, padlizsán, fokhagyma, gyömbér, egres, grapefruit, guave, retek, póréhagyma, citrom, fejes saláta, lime, málna, mangó, dinnye, gomba, nektarin, okra, hagyma, narancs, körte, borsó, paprika, ananász, burgonya, tök, birsalma, torma, rebarbara, szójabab, mandarin, gyógyteák, tofu, paradicsom, karalábé, vizitorma.

Savasító ételek: aszparágusz, szárazbab, marhahús, szárított kókusz, tojás sárgája, mogyoró, lekvár, zselatin, kecske hús, tejtermékek, birkahús, pulykahús, disznóhús

Savasító zsírok: vaj, margarin, állati zsírok, disznózsír, tejszín.

Erősen savasító ételek: alkohol, árpa, kenyér, koffein, kávé, sodó, liszt, méz, köles, zabliszt, földimogyoró, rizs, rozs, tészta.

Forrás>>>

Szólj hozzá

hozzászólás

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.