Ételek melyek tisztán tartják az ereket

Ételek melyek tisztán tartják az ereket

Az artériák azok a vérerek, melyek az oxigénben és tápanyagokban gazdag vért szállítják a sejtekhez. Azonban az artériák falán lerakódhatnak különböző anyagok, ezek pedig plakkokat képezhetnek, amelyek akadályozhatják a vér áramlását. Az étrendünkkel azonban sokat tehetünk a plakk-képződés ellen.

Az eltömődött, illetve a plakkok miatt leszűkült vérerek számos problémát okozhatnak, ezek, ha nem kezeljük őket megfelelően, akár az életünket is veszélyeztethetik. Az eltömődött erek fájdalmas érszűkülethez vezethetnek a lábban, de akár szívrohamot vagy szélütést is okozhatnak.

A plakkok kialakulásában nagy szerepe van a magas koleszterinszintnek.

A dohányzás, az elhízás, a magas vérnyomás is fokozza az érszűkület rizikóját. A megfelelő táplálkozással azonban rendkívül sokat tehetünk azért, hogy a plakkok képződését megakadályozzuk, illetve a már kialakult plakkokat “letakarítsuk” az érfalakról. Lássuk, mely élelmiszerek járulnak hozzá az ereink egészségesen tartásához!

Az ereket, szívet védő ételek közül kiemelkedő hatású a fokhagyma, melyről több kutatás is bizonyította már, hogy nagymértékben csökkenti a koleszterinszintet, erősíti az erek falát, illetve a gyulladások ellen is hatásos. Naponta 1-3 gerezd fokhagymát érdemes elfogyasztani, nyersen vagy az ételeinkbe keverve.

gránátalmát a szerelem gyümölcsének tartják.

Sejtvédő hatásairól jóval kevesebben tudnak, pedig érdemes rendszeresen fogyasztani. Rendkívül gazdag antioxidánsokban, polifenolokban, és olyan vegyületek termelődését is serkenti a szervezetünkben, melyek segítik a véráramlást, így hatékonyan tisztítják az érfalakat. A gránátalmát keverhetjük gyümölcssalátába, de frissen facsart leve is nagyszerű frissítő.

A zsíros húsú halak fogyasztása is nagyon jó hatással van az erekre, elsősorban azért, mert a bennük található, egészséges omega-3 zsírsavak növelik a “jó”, HDL-koleszterin szintjét. Csökkentik a gyulladásokat, megakadályozzák a plakkok képződését, emellett pedig még a vérnyomásra is kiegyensúlyozó hatással vannak. Az egyik legegészségesebb halfajta a lazac, ebből érdemes hetente két adagot is megenni.

kurkuma pozitív hatásaira az elmúlt évtizedekben hívták fel a figyelmet a tudósok.

Többek között azt is sikerült bizonyítaniuk, hogy a benne található hatóanyagok, például a kurkumin, csökkentik a gyulladásokat és a plakkok ellen is rendkívül hatásosak. A már kialakult lerakódások eltávolításában is szerepet játszhatnak. A kurkumát felhasználhatjuk a főzésben, de a kurkumával fűszerezett meleg tej nemcsak az ereknek, de a hangulatunknak is nagyon jót tesz, ráadásul az alvásban is segítségünkre lehet.

görögdinnyében található vegyületek, például az L-citrullin, javítja az erek rugalmasságát, megakadályozza a plakkok kialakulását, csökkenti a vérnyomást, és segít megfelelően tágan tartani az ereket. Emellett a vérzsírokra is nagyon jó hatással van, a zsírcseppek nem tudnak megtapadni az érfalakon. Dinnyeszezonban érdemes rendszeresen, naponta fogyasztani.

Naponta egy adag brokkolival nemcsak bizonyos daganatos betegségek rizikóját lehet csökkentetni.

brokkoli rendszeres fogyasztása az erekre is nagyon jó hatással van. A benne található szulforaphan nevű vegyület, valamint a K-vitamin védik az ereket a sérülésektől, megakadályozzák a plakkképződést, a brokkoli rosttartalma pedig a koleszterinszintet és a magas vérnyomást is csökkenti. Érdemes hetente két-három alkalommal brokkolit enni, alkalmanként nagyjából fél csészényi mennyiséget.

Ételek melyek tisztán tartják az ereket

Forrás>>>

Szólj hozzá

hozzászólás

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.